Nationale Horeca Cadeaukaart al bij ruim 1000 horecabedrijven te besteden!

PERSBERICHT Koninklijke Horeca Nederland

In januari 2014 heeft Koninklijke Horeca Nederland de Nationale Horeca Cadeaukaart geïntroduceerd op de vakbeurs Horecava in Amsterdam. KHN werkt samen met partner Nationale Horeca Cadeaukaart om de hele horeca in Nederland te promoten. Inmiddels accepteren al meer dan 1000 horecabedrijven de Nationale Horeca Cadeaukaart.

Consumenten kunnen vanaf medio mei 2014 de Nationale Horeca Cadeaukaart bij 80 AKO-vestigingen en bij de ruim 400 Jumbo Supermarkten in heel Nederland verkrijgen. Online is de kaart al beschikbaar voor consumenten en bedrijven via www.horecacadeaukaart.nl.

Uniek
De Nationale Horeca Cadeaukaart is uniek. Het is de eerste cadeaukaart die besteed kan worden in alle bedrijfstypen die de horeca kent: café, cafetaria, ijssalon, restaurant en hotel. De cadeaukaart is op te waarderen in alle waarden tussen de € 5 en € 150. De cadeaukaart is in delen te besteden en door heel Nederland te gebruiken bij alle aangesloten horecabedrijven.

Naast de individuele horecabedrijven die zijn aangesloten, heeft onder andere ook de keten Fletcher Hotels zich aangesloten bij de Nationale Horeca Cadeaukaart.

KHN-leden betalen minder commissie
KHN is de grootste branchevereniging in de horeca, waar ruim 20.000 horecabedrijven bij zijn aangesloten. KHN wil door een goede samenwerking de horecabedrijven meer met elkaar verbinden. Samenwerken loont en daarom betalen leden van KHN slechts 9 procent commissie over de ingenomen kaartwaarde en betalen geen jaarlijkse bijdrage. De horecavestigingen die geen lid zijn van KHN, maar wel de Nationale Horeca Cadeaukaart accepteren, betalen een jaarlijkse bijdrage van € 90 per jaar en 10 procent commissie. Daarmee heeft de Nationale Horeca Cadeaukaart een zeer lage vergoedingsstructuur in de horeca.

Extra vergoeding
Aan het aantal verkooppunten wordt hard gewerkt. Binnenkort wordt ook het affiliate programma gepresenteerd, waarmee de horecabedrijven de cadeaukaart via hun website kunnen verkopen aan gasten. Zij krijgen daar een extra vergoeding voor, waardoor KHN verwacht dat het aantal verkochte cadeaukaarten snel zal stijgen.